Laatste dagen Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Simone Dekker - WaarBenJij.nu Laatste dagen Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Simone Dekker - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Auckland

Blijf op de hoogte en volg Simone

28 Januari 2018 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hi allemaal,

Hierbij mijn tweede berichtje uit Nieuw Zeeland. Vandaag 29/01 is mijn laatste dagje in Auckland voordat ik aan mijn echte reis ga beginnen dus zal jullie nog even een kleine impressie geven over wat ik in de afgelopen dagen allemaal heb gedaan.

De dag (25/01) dat ik de vorige blog heb geschreven ben ik in de middag met sarah naar Auckland city centre gegaan om hier een echte nieuw zeelandse ‘sausage & beer’ te doen, wat eigenlijk gewoon bier drinken betekent alleen dan komen wat bierbrouwerijen naar de plek toe om ook worsten op de bbq te gooien die je dan vervolgens gratis bij je bier kan drinken. Niet heel spectaculair. Na wat biertjes zijn we door gelopen naar de skytower. Na een mega snelle lift (met een stuk glas op de bodem, en uitzicht naar buiten) kom je aan op de 52e verdieping waar je een 360 graden uitzicht hebt over geheel Auckland. Dit blijft toch wel een spectaculair uitzicht van de stad en alle eilanden erom heen. Ik kan op deze blog niet veel foto’s plaatsen dus die wil ik bewaren voor de reis zo. Maar voor degene met facebook of instagram zal ik wat foto’s daarop plaatsen.

Vrijdag (26/01) heb ik een zeer rustig dagje gehad. Sarah zou moeten werken en ik zou in mijn eentje op pad gaan naar het centrum. Dit is helaas iets anders gelopen. Ik liep namelijk al een aantal dagen met een wat dikkere en blauwe/paarse enkel, dit waarschijnlijk vanwege een spinnenbeet dat een infectie heeft opgelopen. Uiteindelijk toch maar besloten een bezoekje aan de dokter te brengen. Die na uitgebreid onderzoek (temperatuur meting, bloedsuiker meting en hartslag meting) mij naar de apotheek heeft gestuurd om hier wat anti-biotica op te halen. Deze moet ik de komende week 4x per dag innemen. (Nu ik dit schrijf is een aantal dagen later en is mijn enkel al bijna weer de oude).

Zaterdag (27/01) heb ik lekker uitgeslapen en had ik om 12 uur met een ander vriendinnetje (Gillian, NZ/CAN) die ik ken vanuit Canada afgesproken. Sarah woont in de northshore van Auckland en Gillian aan de totaal andere kant dus in de city centre afgesproken. Dus de bus van sarah naar centrum genomen, nu was ik hier veels te vroeg dus rondje gaan lopen. Dit weekend is langer weekend omdat maandag een feestdag is, dus ze hadden op de pier een art & craft market en wat kleine eetkraampjes. Toen was Gillian er en zijn we door gereden naar Piha. Een strandje net buiten Auckland. Prachtig zwart zand met een mega rots (lions head) in het midden. Dit zwarte zand komt vanwege het feit dat al die eilanden eigenlijk uitgestorven vulkanen zijn. ik was nog nooit op een zwart zand strand geweest, nu kan ik je vertellen dat het zand in Noordwijk al warm onder de voeten werd in de zomer, dit is gewoon niet te doen op blote vloeten. Blaren ontstaan hier spontaan al sta je er een aantal seconden stil. Nu had ik gelukkig mijn slippers en een handdoek dus was het nog te doen. Nu is het hier typisch om fish and ships te bestellen en mee te nemen naar het strand om dit hier op te eten. Dus Gillian en ik hebben dit ook gedaan, maar werden ongeveer levend verbrand dus dit werd een kort bezoekje. Hierna naar wat vrienden van haar geweest en toen was het voor mij weer tijd terug te gaan. Nu is Auckland niet eens zo groot maar je bent nergens zonder auto, openbaar vervoer is hier niet echt groot dus dat maakt auckland best beperkt voor iemand die logeert in Northshore.

Zondag (28/01) zijn Sarah en ik naar Mount Victoria en Devonport. Nu is er op dit moment een heatwave gaande, alles wat je doet is eigenlijk al te veel. Dus een nieuwe laag factor 50 zonnebrand op en door. Mount Victoria is een heuvel vanuit waar de nieuw zeelandse militairen hun deelnamen aan WOII hebben gedaan. Er zijn nog wat bunkers te zien, met een prachtig uitzicht op de skyline van Auckland dus hier wat foto’s gemaakt. Daarna wezen lunchen in Devonport, een kleine buitenwijk van Auckland. Hierna weer terug naar huis en daar hadden we afgesproken met haar beste vriendin die ik al is eerder in Canada hebt ontmoet, en een film avond gedaan.

Maandag (29/01) is voor mij een administratieve dag. Laatste dingetjes regelen. Laatste spulletjes kopen. Vanaf morgen begint echt mijn backpack trip dus dan begint het nieuwe avontuur pas echt.

Vanaf dinsdag ga ik dus proberen elke dag in de avond een verhaaltje te schrijven met alle belevenissen.

Groetjes vanuit Auckland.

  • 29 Januari 2018 - 07:24

    Elvera:

    Een lift met een glazen bodem........brrr. Het uitzicht moet fantastisch zijn geweest! Nu op naar de eerste bus en hostel! Veel plezier!

  • 29 Januari 2018 - 19:26

    Ben:

    Veel plezier, tell me when you saw a kiwi !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Simone

Ik ben Simone, Een reis enthousiast die veel van de wereld wil zien.

Actief sinds 18 Jan. 2018
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 6968

Voorgaande reizen:

18 Januari 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

18 Januari 2018 - 15 December 2018

New Zealand

Landen bezocht: