Dag 3 & 4 Paihia - Auckland - Hahei - Reisverslag uit Hot Water Beach, Nieuw Zeeland van Simone Dekker - WaarBenJij.nu Dag 3 & 4 Paihia - Auckland - Hahei - Reisverslag uit Hot Water Beach, Nieuw Zeeland van Simone Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 3 & 4 Paihia - Auckland - Hahei

Blijf op de hoogte en volg Simone

02 Februari 2018 | Nieuw Zeeland, Hot Water Beach

Hi,

Sommige van jullie zullen wel al gedacht hebben dat ik het al opgegeven had met verhaaltjes schrijven van mijn avonturen hier, maar nee. De grootste reden was geen wifi/ geen oplader dus daarom bij deze 2 dagen in een blog.

Dag 3: paihia - auckland (01/02)

Lekker uitgeslapen in het aardig warme hostel. Nog een laatste ronden door dorps hart gelopen en toen 2 uur lang geschuild in de lounge van het hostel voor de regen. We hadden namelijk last van een cycloon. Oftewel een hele heftige tropische storm door heel nieuw Zeeland. Nu is voornamelijk het zuider eiland zeer getroffen (keri is hier dus ook zij werd van de weg gehaald omdat alle wegen gesloten werden en moest een nachtje in een onbekend dorpje door brengen. Noord had er minder last van maar nog vele wegen waren inderdaad afgesloten. In de eerste 1.5 uur dat we aan het rijden waren ook al 3 ongelukken voorbij zien komen. Na een lange rit waren we weer terug in Auckland. Gedropt bij het hostel en toen had ik al een niet top idee bij dit hostel, door de dronken zwervers die om de hoek stonden. Eenmaal binnen werd het niet beter, een langzame check in en ik had mijn kamer sleutel voor een 8 persoons dorm. Het stonk echt mega erg, veel geluid vanuit de straat en de bedden maakte ook een lawaai. Dus snel de bus naar northshore richting Sarah gepakt. Lekker diner gehad en tegen mezelf maar volgehouden dat het voor 1 nachtje te doen is. Snel weer terug naar hostel en gelijk in bed.


Dag 4: Auckland - Hahei (02/02)

Vroeg het vreselijke hostel uit en op naar de bus richting Hahei. Al wachtend op de bus kwam ik al weer bekende mensen tegen van mijn trip naar Paihia die eerder weg waren gegaan. Spullen in de bus geladen en op het moment dat ik mijn bus in stap hoor ik ‘hoi simone’. Was dit een oud klasgenootje van de middelbare school, die ik al tijden niet meer had gezien of gesproken. Dus de busreis samen naast elkaar gezeten en bijgekletst. Het hele idee van alleen reizen was even weg en dat was echt fijn.

Na een korte tussenstop in Thames voor wat boodschappen doorgereden naar Hahei een klein kustplaatsje. Hier in een hostel (hahei holiday resort) spullen op de kamer (11 bedden) gedropt. Hierna gingen we met dezelfde busgroep door naar Hot Water Beach. Nu had ik hier hele idealistische plaatjes van gezien. Nu was dit toch meer een echte toeristen trekpleister geworden, maar haalt niet het hele plaatje weg. Hot Water Beach is een strand waarvan een gedeelte een soort warmte plaat onder zich heeft waardoor je als je een grote kuil graaft je een warm bad effect krijgt. Je moet echter wel oppassen want het water kan soms ook echt bloedheet zijn. Dus hier een uurtje gespendeerd opzoek naar de juiste plek voor een graafactie. Uiteindelijk niet helemaal goed gelukt maar leuk geprobeerd.

Hierna met de bus weer terug naar hostel waar we met zijn allen (40 man) zouden gaan bbqen en chillen. Dus zodoende de mega bbq’s aan, eten snijden en daarna met zijn allen heerlijk gegeten. Hierna kwamen een aantal mensen op het goede idee om de zonsondergang op het strand te gaan bezichtigen. Ik ben zelfs met een kleine groep nog een stapje verder gegaan en zijn wij nog een kleine hike omhoog gegaan naar de top van de heuvel waar we een prachtig (bijna) 360 graden uitzicht hebben gekregen van het strand en de bergen en heuvels op de achtergrond. Dit was echt een super afsluiting van de dag. Nu weer mijn bed in en morgen weer vroeg op voor nieuwe avonturen.

Groetjes vanuit Hahei

  • 02 Februari 2018 - 11:41

    Elvera:

    Jeetje Simoon, de wereld is dus echt klein ondanks de duizenden kilometers!
    Maakt dat oude klasgenootje dezelfde reis? Veel plezier bij je volgende avontuur!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Hot Water Beach

Simone

Ik ben Simone, Een reis enthousiast die veel van de wereld wil zien.

Actief sinds 18 Jan. 2018
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 6961

Voorgaande reizen:

18 Januari 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

18 Januari 2018 - 15 December 2018

New Zealand

Landen bezocht: