Day 5: Hahei - Reisverslag uit Hahei, Papua Nieuw Guinea van Simone Dekker - WaarBenJij.nu Day 5: Hahei - Reisverslag uit Hahei, Papua Nieuw Guinea van Simone Dekker - WaarBenJij.nu

Day 5: Hahei

Blijf op de hoogte en volg Simone

03 Februari 2018 | Papua Nieuw Guinea, Hahei

Hallo allemaal,

Vanochtend was het plan vroeg op te gaan voor een mooie zonsopgang op het strand, echter heb ik mijn alarm om 6.10 toch maar uitgedrukt en besloten te blijven liggen. Dus na nog een aantal keer gedraaid er uiteindelijk om 7.30 uit gegaan. Hierna snel ontbeten, want we hadden besloten om vroeg op pad te gaan enzo de ergste zon te mijden. Zodoende ben ik samen met Charlotte en een engels stel begonnen aan de wandeling. Deze wandeling zou zo’n ongeveer 1.5 uur zijn, dus een korte wandeling die op slippers te doen is (rust momentje voor mijn blaren). Tot nu is dit denk ik de mooiste wandeling die ik gedaan heb in nieuw zeeland, over het strand en door de bossen. Met als uiteindelijke eind bestemming Cathedral Cove. Al het op en neer geloop was dit drie dubbel waard. Deze grot met rots is een van de eerste plaatjes die je tegenkomt bij google. Super blauwe zee, blauwe lucht en een mega rots. Nu was het bij ons wel vloed dus voor de mooiste foto’s tot je knietjes in het water. De zee is hier best wilt dus echt zwemmen zat er helaas niet in. Maar wel heerlijk even op het strand gezeten met het prachtige uitzicht. Hierna was het weer tijd om de hele tocht weer terug te maken, ondertussen nog bij Stingray Bay en Gemstone Bay gestopt maar ook deze waren onder water dus was niet veel te zien/te doen. En rond het middag uur waren we weer terug in het hostel.

Nu was er dus een strak blauwe lucht en het enige wat hier te doen is is naar het strand maar dat leek ons niet echt een top idee zonder ons te verbranden. Ook in Hahei Beach was de zee te ruig om in te zwemmen, dus dan maar kaartspelletjes met zijn allen in de schaduw in het hostel. Er zitten nu hier wat meer nederlanders en gaat iedereen lekker makkelijk met elkaar dingen doen, dus dat is wel echt leuk. Je zou je niet snel alleen voelen. Op het moment dat we dachten he het is wat beter weer kom we gaan naar het strand, begon het toch als een gek te regenen en is sindsdien eigenlijk niet meer gestopt. Dus de geplande zonsondergang op het strand hebben we maar aan ons voorbij laten gaan. Iedereen weet van verveling niet meer wat te doen, dus iedereen is beetje zijn reis aan het plannen dus ik ook maar. Na wat tips van Marike en Tom heb ik op sommige plekken wat meerdere dagen geboekt. Zo lekker naar bed met misschien nog een filmpje aan. Morgen namelijk er vroeg uit voor zonsopkomst (als het goed weer is) en om 7.30 de bus naar de volgende bestemming.

P.s. Ik heb niet overal even goed wifi sinds dit nog niet echt een begrip is.

Groetjes vanuit Hahei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Papua Nieuw Guinea, Hahei

Simone

Ik ben Simone, Een reis enthousiast die veel van de wereld wil zien.

Actief sinds 18 Jan. 2018
Verslag gelezen: 901
Totaal aantal bezoekers 6965

Voorgaande reizen:

18 Januari 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

18 Januari 2018 - 15 December 2018

New Zealand

Landen bezocht: