Dag 28 t/m 32: Abel Tasman. - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Simone Dekker - WaarBenJij.nu Dag 28 t/m 32: Abel Tasman. - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Simone Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 28 t/m 32: Abel Tasman.

Blijf op de hoogte en volg Simone

06 Maart 2018 | Nieuw Zeeland, Tongariro

Kia Ora,

Dag 28 (26/02): Wellington - Picton.
Erg vroeg op, om precies te zijn om 6 uur. Ik had om 6.30 met een meisje afgesproken om naar de ferry te lopen. Na te hebben ingecheckt vertrok deze veerboot om 8.00 van het noordereiland naar het zuidereiland. Dit had een hele mooie trip kunnen worden maar helaas heb ik tijdens mijn reizen nog niet het allergrootste geluk gehad met het weer, dus was een zeer mistige en regenachtige tocht. Na 3.5 uur heen en weer gedobbert en van links naar rechts te zijn geschud door de wind kwamen we aan in Picton. Picton is een klein dorpje op het zuidereiland maar ook van de veelbwzochtste vanwege deze ferry. Omdat het nog regende gingen er gelukkig shuttles die iedereen naar de hostels bracht. Ik bleef hier slapen in een hostel gelijk naast de centrale straat en de bus ons de volgende dag vanuit daar zou oppikken. Nu klaarde het weer in de avond iets op waardoor ik maar een tripje naar de winkel straat heb gemaakt en vanuit daar door ben gelopen naar de haven. Mijn vorige verhaaltje gechreven en lekker film in bed gaan kijken en daarna gaan slapen.

Dag 29 (27/02): Picton - Abel Tasman.
Nu had ik van te voren te horen gekregen dat er een nederlandse bakkerij was dus hier wat lekkernijen gehaalt, nee geen stroopwafels en oliebollen maar wel gewoon normaal hollands (europees) brood. Nog snel een facetime met vrienden gedaan en daarna op de bus gewacht. Deze was zonder enige communicatie met de wachtende reizigers, zo’n 1,5 uur te laat. Hierna ook nog is een extra stop gemaakt want er was iets kapot aan de bus. Onze volgende stop was Abel Tasman, hier was de week ervoor een heftige cycloon over heen geraasd waardoor veel wegen en andere stops waren afgesloten vanwege overstromingen en vernielingen. Uiteindelijk waren we dus om 7 uur s’avonds in het nieuwe hostel. Vrienden van mij hebben tijdens de cycloon in dit hostel (the barn) gezeten en wat angstige momenten meegemaakt vanwege de mega overstromingen en harde wind. Nu is afgelopen week dit hostel ook gesloten geweest en waren wij weer de eerste die er in mochten. Veel van de cycloon was nog zichtbaar, bruggen die nog helemaal afgebroken waren op het wandelpad, kamers die nog onbeschikbaar waren, etc. Omdat ik meerdere nachten had geboekt wilde ik graag ik een grote tipi tent look a like verblijven, maar deze waren helaas door de cycloon niet te gebruiken dus uiteindelijk met een duits meisje (Kristin) een kleine cabin gehuurd. Nog snel wat gegeten en daarna voor het haardvuur drankjes gedaan.

Dag 30 (28/02): Abel Tasman.
Er was regen voorspelt dus wat betekende dat er hier vrij weinig te doen is aangezien dit dorp uit 1 lange straat bestaat, met mini supermarkt, 1 bar, pizzeria en burger tent. Dus lekker langzaam wakker geworden met een theetje bij het haardvuur. Vele gingen wandelen maar omdat hier meerdere dagen zou verblijven had ik na mijn regen ervaringen bij de Tongariro Crossing niet zo zin om in regen te gaan wandelen. Gelukkig hadden ze een ‘movie room’, waar ik bijna mijn hele dag hebt gespendeerd (3 films gekeken). In de avond gedoucht met uitzicht over de zee en hierna nar de lokale burger tent (Fat Tui) gegeten. Dit is echt een lokale highlight, mega burgers die ongeveer even groot als mijn hoofd zijn. Ik had een heerlijke burger met kipfilet, pindasaus en advocado genomen, die mij na zo’n regeachtige dag maar iets te lekker smaakte. Hierna nog met wat mensen onder het genot van een drankje film gekeken en toen lekker op tijd gaan slapen.

Dag 31 (01/03): Abel Tasman.
Wakker geworden met zonnetje in de cabin wat na wat dagen met wolken en regen een heerlijke verrassing was. Een duits vriendinnetje (Julia) was in de ochtend gaan skydiven en kwam daarna hyperactief terug. We hadden bedacht om met een aquataxi vanuit het dorp naar Anchorage Bay te gaan en vanuit daar een wandeling terug naar het hostel zouden gaan. Die water taxi hadden we erg aders verwacht. Eerst werden we op gehaalt door een shuttle naar het bedrijf en vanaf hier moesten we in een boot klimmen die werd getrokken door een tractor. Vervolgens ga je met tractor en boot het zand op en rij je door tot we ongeveer met knie hoogte in water zouden staan. Ze hebben hier enorm last van eb en vloed. Zo kunnen ze in de cohtend gewoon vanaf de waterkant in het water zakken met hun boot en moeten ze in de middag nog een heel stuk met de tractor door het zand ploegen. Hierna zijn we met de enorm hobbelige boot (niet aan te raden voor mensen met zee ziekte) gevaren naar Split Apple Rock. Dit is een enorme rots die perfect in twee stukken is. Hierna een rondje rond Adele Island gedaan hier zijn enorm veel zeehondjes te zien. Nu hadden ze enorm veel jonkies dus zaten ze meer op de stenen dan in het water. Onze ‘kapitein’ vertelde dat vele jonkies tijdens de kerst periode zijn geboren. Na wat foto’s te hebben gemaakt snel door gevaren naar Anchorage Bay. Vanaf hier zijn wij de Abel Tasman Coast Track gaan lopen. Dit is onderdeel van een 4 daagse hike, wij hebben maar een korte 12 km hiervan gelopen. 1 uur continu omhoog lopen maar daarna gelukkig wel 3 uur omlaag. Ondertussen zeer genoten van de uitzichten en een lunch. Hierna weer terug in het hostel gearriveerd snel gedoucht en daarna bij de lokale pizzeria gegeten. In de avond is er ook een nieuwe bus gearriveerd waar een aantal bekende op zaten dus hier de rest van de avond spelletjes mee gedaan.

Dag 32 (02/03): Abel Tasman.
Vanwege het slechte weer lekker uitgeslapen en weer de gehele dag films gekeken. In de middag nog even naar de lokale supermarkt bezocht en daarna terug via het ondertussen droog geworden strand terug gelopen. Je kan dit eigenlijk een beetje vergelijken met wad lopen alleen voor korte periode en op slippers. In de avond nog drankjes gedaan voor het haardvuur met een nieuwe groep mensen. Nu hoorden we vanuit de camping plek achter ons hostel muziek, bleek dit een grote gig/concert te zijn, helaas moest hier entree voor worden betaalt waar wij geen zin in hadden dus vanuit ons haardvuur plekje buiten lekker mee kunnen genieten.

Ik ga gelijk mijn volgende verhaaltje schrijven over de afgelopen dagen en dan loop ik weer op schema.

Groetjes vanuit Abel Tasman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tongariro

Simone

Ik ben Simone, Een reis enthousiast die veel van de wereld wil zien.

Actief sinds 18 Jan. 2018
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 6958

Voorgaande reizen:

18 Januari 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

18 Januari 2018 - 15 December 2018

New Zealand

Landen bezocht: