Dag 38 t/m 42: Wanaka - Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Simone Dekker - WaarBenJij.nu Dag 38 t/m 42: Wanaka - Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Simone Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 38 t/m 42: Wanaka - Queenstown

Blijf op de hoogte en volg Simone

15 Maart 2018 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Kia Ora,

We zijn inmiddels weer een aantal dagen verder waarbij veel gebeurt is dus hierbij weer een verhaaltje. De ene dag wat actiever dan de ander:

Dag 38 (08/03): Wanaka
Vandaag een administratieve dag gehad. De wifi was niet echt top dus maar naar de bieb gegaan om daar wat te proberen, helaas was het hier ook weinig dus in een super korte periode veel huizen proberen te zoeken voor zometeen in Queenstown. Veel in het stadje rond gelopen. Ijsje gehaalt en in de avond met wat vrienden op het strand de zonsondergang bekeken.

Dag 39 (09/03): Wanaka - Queenstown
Om 9.45 de bus ingestapt. Op naar de eerste activiteit van de dag namelijk Puzzleworld. Dit is een groot gebouw waarbinnen allemaal verschillende illusies zijn gemaakt. Dit zijn dus allemaal verschillende mind fucks. Na hier zo’n 1,5 uur te hebben gespendeert zijn we met de bus door gereden naar een speciale brug namelijk de bungy jump brug van Qtown. Hier is de bungy ooit begonnen, door een man genaamt AJ Hackett. Hier de geschiedenis van de bungy in video gezien. Sommige van jullie zullen het misschien nog herineren, maar ik heb nu ooit al een sprong van een brug in Zuid Afrika gedaan dus was ik niet van plan dit nogmaals te gaan doen. Nu wilde alleen een vriendinnetje van mij erg graag de Nevis Swing doen, dus na wat overhalen heb ik last minute toch besloten deze te gaan doen. En met last minute bedoel ik dat de enige beschikbare plek die dag over 40 minuten al was. Ingeschreven en betaalt zaten we even later in een andere bus richting de plek voor onze sprong. We hadden gekozen voor de Nevis Swing dit is een vrije val van 70 meter met daarna een swing van 300 meter over de valei. We hadden gekozen om dit achterste voren en liggend te doen. Ik zal even later proberen de video te downloaden zodat ik deze ook kan laten zien als bewijs. Dit was echt super tof om te doen en zou het zo weer doen.
Hierna de bus weer in en door naar Queenstown. Eenmaal in het hostel, spullen gedropt, gegeten en gedoucht en klaar gemaakt. Het was namelijk tijd voor een avondje stappen. We hadden ons aangemeld voor een pub crawl. Dus eerst met zijn allen in een ander hostel afgesproken. Ik had ook om 8 uur afgesproken met Keri, een goede vriendin met wie ik ook samen in Zuid Afrika en Canada heb gewoond. Ik had haar al 2 jaar niet meer in het echt gezien dus dit was ook een grote reunie van ons. Hierna met zijn allen door de verschillende kroegen gegaan en laat naar bed gegaan.

Dag 40 (10/03): Queenstown
Na een lange avond stappen lekker uitgeslapen. Ik had om 12 uur afgesproken voor een huisbezichtiging. Keri met me meegesleept. Dit was uiteindelijk niet helemaal mijn huis dus maar verder zoeken. Om jullie een idee te geven is dat het hier op dit moment echt gekkenhuis is om een woning te vinden, de prijs-kwaliteit verhoudingen zijn hier helemaal niet van toepassing. Dus dit wordt een nieuw avontuur zodra ik echt hier ga wonen en niet meer verder ga met reizen. Na deze bezichtiging hebben Keri en ik een spontane beslissing genomen en voor we weten zaten we in de bus naar Gibbton Winery and Cheesery. Hier hebben we de hele middag verschillende witte en rode wijnen geprobeerd onder het genot van verschillende soorten kazen. Even gezellig bijgepraat aangezien we elkaar zo lang niet meer hadden gesproken/gezien. Rond 5 uur weer terug naar de stad gegaan met de bus. Hierna met een ander vriendinnetje afgesproken en hiermee wat eten gehaald en opgegeten op het strand met de zonsondergang erbij. Hierna was ik wel klaar met de dag dus lekker op tijd gaan slapen.

Dag 41 (11/03): Queenstown
Om 10 uur met Keri afgesproken, mijn spullen bij haar in de auto gedropt, daarna doorgereden naar de dichtstbijzijnde warehouse om wat nettere kleding te kopen voor eventuele job interviews. Ook gelijk even boodschappen gedaan en door gereden naar haar huis. Keri woont in een buitenwijk van Queenstown, hier verblijf ik de komende 2 nachten. Hier in de buurt nog even een korte wandeling gemaakt, gedoucht, wat dipjes gegeten en toen weer in de auto gestapt. De volgende bestemming was Arrowtown. Een klein dorpje naast Queenstown, deze staat bekend om de bioscoop. En dat is nou ook precies wat we er kwamen bezoeken. Dit maal ‘the Greatest Showman’ op het scherm en in de pauze nog een heerlijke kaas platter bestelt. Hierna zijn keri en ik weer naar haar huis gegaan en heeft zij lekker gekookt en zijn we wat tv wezen kijken en daarna lekker gaan slapen (eindelijk een avond dat ik de kamer niet hoefde te delen met vele anderen mensen).

Dag 42 (12/03): Queenstown
Na een heerlijke nacht te hebben geslapen, rustig opgestaan en even met Keri ontbeten. Zij moet vandaag werken dus ik had met Daniela een Duits vriendinnetje afgesproken vandaag. Ik had de afgelopen dagen naar verschillende huizen gekeken op het internet. Dus wat berichten heen en weer gestuurd en wat afspraken gemaakt. Uiteindelijk had ik vandaag 3 afspraken op verschillende plekken dus zijn Daniela en ik overal heen en weer gelopen. In de middag hebben we ook nog even een Ferg Burger gegeten, wat hier in town een begrip is. Op het drukste moment wachten mensen minimaal een uur om de burger op te halen. Gelukkig was het bij ons niet zo druk, en ik moet zeggen die burger was echt super lekker en ook echt mega groot. Na de laatste bezoek zijn we doorgegaan naar een ander vriendinnetje en hebben daar nog een soort meiden avond gehad en alle plannen doorgesproken wat iedereen in de komende weken en maanden gaan doen. Keri appte dat ze klaar was dus toen de bus gepakt en terug naar Keri gegaan. Hier nog even snel bijgepraat maar toen was het voor haar tijd om te gaan slapen.

Ik ben nu bijna aan het einde aan mijn reis dus wrs is mijn volgende blog de laatste die te maken heeft met reizen en avonturen en daarna zal ik proberen jullie op de hoogte te houden van het werk en woon leven in Queenstown.

Groetjes vanuit Queenstown

  • 16 Maart 2018 - 11:28

    Elvera:

    Was 1 van de 3 huizen geschikt om een jaartje in te wonen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Simone

Ik ben Simone, Een reis enthousiast die veel van de wereld wil zien.

Actief sinds 18 Jan. 2018
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 6974

Voorgaande reizen:

18 Januari 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

18 Januari 2018 - 15 December 2018

New Zealand

Landen bezocht: