De eerste dagen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Simone Dekker - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Simone Dekker - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Simone

25 Januari 2018 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo familie,

Hierbij mijn eerste berichtje vanuit nieuw-Zeeland! Ik hoop jullie op deze manier het meest op de hoogte te houden van alles wat ik hier doe, ik zal dit tijdens mijn reizen dagelijks proberen, maar kan niets garanderen.

Ik ben zaterdag uitgezwaaid door mijn ouders, roel en lies rond het middag uur en toen in het vliegtuig gestapt richting Doha, Qatar. Deze vlucht duurde zo'n 6.5 uur, we hadden een kleine vertraging opgelopen maar verder was de vlucht prima te doen. Maaltijden en drinken was goed geregeld. Ik vloog voor het eerst met Qatar Airways en deze zijn zeer betrokken met indiers en moslims. Zo was het enige audio wat ik in het vliegtuig kon luisteren de koran.

In Doha een klein rondje over het vliegveld kunnen lopen en de verschillende mensen en winkels kunnen bewonderen. De duurste zaken met mensen die burka's droegen, was zeer fascinerend te zien. Nog even vlug wat koffie erin gegooid aangezien mijn volgende vlucht nog een lange rit zou gaan worden. En dit klopte inderdaad. Doha tot Auckland is de langste vlucht ter wereld en telt welgeteld 16.5 uur. Nou ik kan je vertellen dat dat geen pretje is. Maaltijden, drinken en de geruime keuze aan entertainment was gelukkig goed geregeld. Maar in een volle bak heb je toch weinig ruimte om echt te bewegen en de warmte, slaap lucht en donkere bak gaat na een tijdje toch wel aardig irriteren. Ook heb je eigenlijk geen idee hoelaat het is en waar je precies bent. Maar ook dit weer overleefd.

Bij aankomst (5.00 NZ tijd, 17.00 NL tijd) was ik eigenlijk vrijwel zo door de immigratie en douane heen (zelfs de snoepjes, stroofwafels). Ik had het geluk dat Sarah (NZ meisje dat ik ken vanuit het canadese avontuur) daar woont en mij heeft opgehaald.

Bij haar spendeer ik nu ook mijn eerste week om even te wennen aan het land, bank/telefoon zaken te regelen en even rustig aan te doen voor ik echt ga reizen. Dus eerste dagen vrij weinig gedaan.

Gister was mijn eerste activiteiten dag (24 jan) Zij had een sollicitatie nbij Mt. Eden dus deze gedeeltelijk beklommen totdat ze klaar was, helaas niet tot bovenin gekomen. Hierna lekker geluncht in een soort van food market genaamd Ponsonby Product Centre. Hierna naar de city centre gereden en een bezoekje gebracht aan Auckland War Museum (grootste en bekendste museum van Auckland). Hier veel te weten gekomen over het ontstaan van het land zelf (verschillende vulkanen) en de Maori en nieuw zeelandse mensen en dieren. Nu is zij zelf een native NZ dus heeft zij mij er veel over kunnen leren wat heel interresant is omdat ik hier eigenlijk vrij weinig over weet.

Hierna zijn we door gereden naar de marina, waar we veen rondje hebben gelopen, met als afsluiting naar Sixteen Tun gegaan. Dit is een bar waarbij ze alleen maar NZ bieren en aantal wijnen verkopen. Hier een bierproeverij gedaan, nu ben ik niet de bekendste met biersoorten, maar ze hebben hier wel erg lichte smaak biertjes (ik heb ook niet de donkerste bier genomen). Heb nu het papiertje met de soorten niet bij me maar zal het in de volgende blog benoemen. Ook nog even een etentje gehad bij zonsondergang in de haven en toen weer terug naar huis.

Vandaag (25/01) heb ik Sarah helpen verhuizen, dus weer een rustige dag gehad. Vanavond nog even naar de bekende Skytower voor een uitzicht plaatje. Dus zal ik in mijn volgende blog wel even melden.

vanaf dinsdag 30/01 ga ik beginnen aan mijn bustrip rondreis dus vanaf dat moment ga ik proberen aan het eind van de dag een berichtje te sturen. Deze week ben ik nog in Auckland dus zal het wrs nog een groter blog worden omdat ik niet heel veel op de planning heb.

Tot de volgende blog.
Groetjes vanuit Auckland
Simone

P.s. Voor de mensen die afvragen hoe het weer hier is. Dat is elke dag een verrassing tot nu toe regen, onweer en stralende zon gehad. Wordt er regen opgegeven kan het alle kanten op. Het is net NL in de zomer.

P.s.s. De jetlag wordt al iets beter maar eind van de dag nog steeds vrij moe en midden in de nacht wakker met uiterste uitslaap tot 6 uur.

  • 25 Januari 2018 - 18:44

    Ben:

    OK de start is gemaakt !! Oppassen voor overstekende kiwi's en hakka mannen !!

  • 25 Januari 2018 - 19:00

    Elvera:

    Ben nu al fan! Leuk om mee te lezen!

  • 25 Januari 2018 - 19:01

    Irene:

    Ik ga je volgen veel plezier daar.

  • 25 Januari 2018 - 19:05

    Hanneke Boere:

    Wat een leuk verhaal. Ik ga je volgen. Veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Simone

Ik ben Simone, Een reis enthousiast die veel van de wereld wil zien.

Actief sinds 18 Jan. 2018
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 7026

Voorgaande reizen:

18 Januari 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

18 Januari 2018 - 15 December 2018

New Zealand

Landen bezocht: