Dag 33 t/m 36: Westport - Franz Josef. - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Simone Dekker - WaarBenJij.nu Dag 33 t/m 36: Westport - Franz Josef. - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Simone Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 33 t/m 36: Westport - Franz Josef.

Blijf op de hoogte en volg Simone

06 Maart 2018 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Kia Ora,

Dag 33 (03/03): Abel Tasman - Westport.
Vroeg op en met de nieuwe bus op pad. Vandaag bestond voornamelijk uit in de bus zitten en slapen. Na een twee korte pauzes zijn we gestopt bij een wandeling vlak naast Westport. Deze hike bracht ons binnen een uur weer terug naar de bus. Gelukkig had de zon zich vandaag ook laten zien. De wandeling bracht ons ook langs een seal colony, de highlight van Westport. Nu waren deze wel wat speelser dan die in Abel Tasman, met nog meer kleintjes dus hier een hele foto sessie gehad. Hierna doorgereden voor een korte supermarkt stop en daarna door naar het hostel (Trippinn) waar we de rest van de avond met de groep hadden gezeten.

Dag 34 (04/03): Westport - Franz Josef.
Weer een lange rij dag voor de boeg, dus dat betekent een vroege start. Om de dag toch goed te beginnen naar Pancake Rocks gereden. Hier een zeer snelle wandeling door heen gedaan omdat we te veel honger hadden. Om een korte uitleg te geven is er hier heel vroeger skeletten van verschillende vissen naar de boven gedreven en heeft zich tot een bepaald lime stone gevormd en is in verschillende laagjes naar boven het waterlevel gekomen. Waardoor het lijkt op allemaal verschillende laagjes oftewel op pannenkoeken. Nu konden we het natuurlijk met de bus niet helemaal laten om niet de grootste toerist uit te hangen, wat betekende dat ons ontbijt bij het lokale cafe bestond uit, maar natuurlijk, american pancakes met siroop. Hierna met een volle buik doorgereden naar de supermarkt stop en de boodschappen voor komende dagen weer ingeladen. Hierna aangekomen in het hostel (Rainforest Retreat), snel spullen gedropt en vanwege happy hour de bar in. Hier weer wat vrienden van de vorige bus gezien en een gezellig avondje drankjes gedaan. Uiteindelijk niet al te laat gaan slapen want de hadden de hoop op een activiteit de volgende dag.

Dag 35 (05/03): Franz Josef.
Vroeg op want er bestond een kans op een heli hike bij de glacier waardoor deze plek zo bekend is. Om 8 uur moesten we checken, maar helaas wisten ze het toen nog niet dus nog een half uurtje gewacht en toen kwam het verlossende woord. Helaas was het ons niet gegund. Vanwege de aanblijvende regen is het gecancelt (nu maakten wij de rit compleet waardoor er al in de afgelopen 11 dagen geen helicopter omhoog is gegaan met wandelaars). Dus na een wat later ontbijtje ben ik met een groepje meiden rond gaan lopen in het dorpje want we wilden een lekker spa dagje gaan doen. Dus de benodigdheden gaan halen bij de dichtbijzijnde winkel dit is helaas niet gelukt, maar we liepen zo wel tegen ‘the Wildlife Sanctuary Centre’ aan. Aangezien we nu zo’n 400 dollar hadden bespaard op de heli hike zijn we voor een entree van 25 dollar maar naar binnen gegaan om iets met onze dag te doen. In dit centre werd eigenlijk het hele verhaal over de nationale vogel (the Kiwi) uitgelegd, en daarna ging je door de deuren een donkere ruimte in en hier waren twee 5 weken oude kiwi vogels (van de meest bedreigde kiwi soort; Rowi) te bewonderen. Nadat ik dacht dat ik last kreeg van nachtblindheid kwam er inderdaad eentje uit een hokje vandaan gelopen. Na de exit te hebben gevonden kwam een van de verzorgers naar ons toe om te vragen of we ze allebei hadden gezien, waardoor we nog een keertje met haar naar binnen mochten en zij ze met behulp van een soort zaklamp liet zien. Dus nu kan ik tenminste zeggen dat ik mijn eerste levende kiwi heb gezien. Hierna in de middag lekker luxe lunch gemaakt en daarna in slaap gevallen en daarna met dezelfde groep mensen begonnen aan de cocktails happy hour bij een lokale bar. Om vervolgens zo door te rollen naar de happy hour van de bar bij het hostel. Hierna in een soort van coma in slaap gevallen.

Dag 36 (06/03): Franz Josef - Wanaka.
Vroeg op want had een belangrijke facetime gesprek bepland, namelijk met mijn jarige mamsie (ja er is 12 uur verschil dus ik zat nog in 5 maart NL tijd). Na een kort gesprek (helaas niet het beste internet) spullen gepakt , ontbeten en weer de bus is. Vandaag stond er weer een lange busreis op de planning, dit maal naar Wanaka. Tussendoor nog een stop gemaakt bij Mirror Lake (Lake Matheson). Hier een uur rond het meer gelopen helaas niet al te mooi weer maar de reflectie oo het water was er niet minder op. Daarna nog gestopt bij Terror Waterfalls. Dit is een enorm hoge waterval en als je er 30 seconden naar 1 punt staart en daarna naar de bomen lijkt het of deze ook tot leven komen. Het werd een soort van optische illusie. Hierna verder gereden langs Lake Wanaka. Ik moet toegeven dat ik het Noordereiland prachtig vond maar dat is echt niets in vergelijking met de uitzichten hier, ondanks het slechte weer. Uiteindelijk na een lange reis om 6 uur in mijn hostel (Mountain View) aangekomen. Daarna als een gek zitten typen zodat jullie weer helemaal op mijn planning zitten. Vanavond nog wat andere dingetjes plannen en vroeg naar bed want morgen samen met Kristin een mega actieve en toffe dag gepland waar ik echt mega zin in hebt.

Groetjes vanuit Wanaka

• 06 Maart 2018 - 13:12

Elvera:

Veel plezier met Kristin!