Dag 1: auckland - paihia - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Simone Dekker - WaarBenJij.nu Dag 1: auckland - paihia - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Simone Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 1: auckland - paihia

Blijf op de hoogte en volg Simone

30 Januari 2018 | Nieuw Zeeland, Paihia

Hi allemaal,

Hierbij mijn eerste berichtje vanuit een andere plek dan Auckland. Vanochtend vroeg mijn bed uit, snel ontbijten en door op de bus naar Auckland city want om 7.30 ging mijn eerste straya bus. We vertrokken als eerste richting Whangarei. Hier een korte stop gemaakt en ook ergens verderop een 800 jarige boom bekeken, nu klinkt dit niet erg spannend, maar het landschap heeft me erg verbaasd. Het moment dat je Auckland verlaat gaat er een hele nieuwe wereld open. Van weilanden tot bergen tot bossen, alles komt voorbij. Ik moet hier ook nog bij zeggen dat hun bossen totaal anders zijn dan bij ons in de ardennen. Zoveel verschillende flora en fauna.

Voor degene die niet nog niet weten, reis ik met Straya bus tour. Dit een busbedrijf in Nieuw Zeeland die het hele land door reist, een soort hop on hop off bus. Nu is het fijne aan deze organisatie dat het een plek voor je in een hostel reserveert, die je later kan betalen, dus je bent een soort van verzekerd van een slaap plek. Nu ben ik midden in de zomer gaan reizen dus het is overal nogal druk. Deze rit richting Paihia was is een klein busje waar zo’n 18 mensen inpassen. Je moet ook erg op tijd zijn want hij rijdt echt stipt op tijd weg, en als je de bus mist wordt al je busreizen voor de komende weken verwijdert op het profiel wat je aangemaakt hebt en zit je zo meerdere dagen tot 1 week vast ergens. Ik geloof dat dit een goede training voor mijn tijdsmanagement gaat worden.

Na een rit van ongeveer 4 uur zijn we In de vroege uurtjes van de middag aangekomen in Paihia. Spullen gedropt in het hostel (the pipi patch) en na een week lang langzaam aan gedaan en veel zitten was ik wel in voor een goede wandeling door de natuur. Dus schoenen aan, korte broek en gaan. Zodoende het dichtsbijzijnde hike opgezocht wat de hike richting haruru waterfalls zou zijn. Deze tocht was 1,5 uur one way. Nu had ik in een belgisch meisje een hiking buddy gevonden. Dus wij met zijn tweeën opzoek naar de grote watervallen. Nu was deze tocht echt prachtig, omdat je door veel verschillende soorten gedeeltes gaat, van bos (wat op jurrasic park lijkt) tot moeras tot hele open stukken. Uiteindelijk na wat uurtjes wandelen aangekomen bij de watervallen. Deze waren wel mooi maar niet spectulair wat je toch wel een beetje verwacht bij een lange wandeling er naar toe. Nu had ik ook niet helemaal de beste schoenen ervoor aangetrokken omdat ik dacht dat doen we wel even snel. Fout, blaren staan al na dag 1 dus aardig op mijn hielen (nu slippers aan dus lekker drogen en morgen zijn pleisters en tape mijn beste vriend). Na een fotosessie bij de watervallen dachten we 2 straten door te moeten en zo weer bij het hostel te komen. Fout nummer 2, het duurde nog werkelijk zo’n anderhalf uur voordat we weer bij de bewoonde wereld waren. Maar het blijft heerlijk om weer wat beweging te hebben en wat meer natuur om me heen te hebben (daar kwam ik tenslotte voor).

Eenmaal terug voetjes laten rusten en snel wat eten bij de supermarkt gehaald en een biertje bij de bar en me maar heel sociaal bij een groepje mensen gevoegd. Met deze zelfde groep (mensen vanuit Engeland, Belgie en Zwitserland) een pubquiz gedaan, waardoor we nu nog steeds heerlijk aan de drankjes zitten terwijl ik dit allemaal getypt hebt. Laatste drankje en dan lekker naar bed. Morgen vroeg op en dan een dag trip naar Cape Reigna.

Groetjes vanuit Paihia.

  • 30 Januari 2018 - 10:09

    Elvera:

    Klinkt heel gezellig!




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Paihia

Simone

Ik ben Simone, Een reis enthousiast die veel van de wereld wil zien.

Actief sinds 18 Jan. 2018
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 7024

Voorgaande reizen:

18 Januari 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

18 Januari 2018 - 15 December 2018

New Zealand

Landen bezocht: