Dag 6, 7, 8: Raglan - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Simone Dekker - WaarBenJij.nu Dag 6, 7, 8: Raglan - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Simone Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 6, 7, 8: Raglan

Blijf op de hoogte en volg Simone

07 Februari 2018 | Nieuw Zeeland, Raglan

Hello,

Ik ben jullie niet vergeten maar ik heb de afgelopen dagen weinig gedaan dus dacht doe niet elke dag een verhaaltje maar even een korte samenvatting van de afgelopen dagen bij elkaar.

Dag 6, Hahei - Raglan:
Vanochtend vroeg op want we gingen weer op pad. Dit maal richting Raglan. Dit was een aardig lange dag met reizen. We hebben eerst een korte stop in parea wat lijkt op Sprite en ginger beer. Zoet maar wel lekker. Hierna door gereden na Hamilton, een korte stop gehad. En als eindbestemming Raglan, een van nz top stranden. Ook nog een korte stop bij Bridal Veil Falls gehad, wat een 55 meter hoge waterval is die je vanaf een aantal punten kan bekijken, hier een klein half uurtje gestopt en weer door. Toen in de middag aangekomen bij het hostel (Karioi Lodge)voor een aantal nachten voor mij. Dit was wel echt een tof hostel. Helemaal in het regenwoud dus best wel afgelegen van het dorpje zelf. Snel even in de 4 persoonsdorm spullen gedropt, bikini aangetrokken en weer de bus in. We gingen met de bus door naar het strand, weer zo’n zwart strand dus snel overheen gerend en ergens met de groep een plekje kunnen vinden en lekker wat uurtjes liggen bakken (dit betekent overigens voor mij elke 5 minuten draaien vanwege de felle zon). Rond 6 uur weer terug naar hostel vertrokken en hier met zijn allen fish en chips gegeten bij inspiration point. Dit is een platform gemaakt bij het hostel met een waanzinnig uitzicht (normaal wordt hier vaak yoga gegeven maar dat maar niet gedaan). Hier genoten van een drankje terwijl we naar de zonsondergang keken. Met de groep daarna naar binnen vertrokken nog wat spelletjes gedaan en gaan slapen.

Dag 7, Raglan:
Vanochtend vroeg opgestaan om even de groep uit te zwaaien, want deze hadden maar 1 nacht in Raglan. Ik had besloten langer te blijven omdat ik graag een poging tot surfen wilden doen, maar dan op mijn gemak. Zodoende dus ook een surfles in de ochtend geboekt. Om 9 uur een safety briefing gehad en alvast de 4 stappen van het surfen geleerd, daarna in een van naar het strand gedropt (Ngarunui Beach). Wetsuit aan, surfplank aan de hand en naar het water gelopen. Hier voor de laatste keer op het zand nog even gepefend en toen het water in. Nu had ik ooit in zuid afrika al een poging gewaagt maar was dat toen met harde surfboard geen groot succes met verwondingen op de enkel als gevolg. Gelukkig nu soft boards. Ik ging als eerste van de groep. Tot mijn eigen verbazing kon ik vrijwel gelijk staan, dus het kind in mij kwam helemaal terug waardoor ik als een blij kind weer terug het water in rende voor nog meer pogingen. Na een aantal keer te hebben gestaan vroeg de instructeur of ik wilde leren draaien, dus ik zei helemaal prima. Hierna nog wat bochtjes erbij kunnen voegen. Maar merkte toch al snel dat het einde van de les naderde want dat terug rennen de zee in en peddelen werd na een tijdje toch steeds zwaarder en vermoeiender. Na 1.5 uur met een voldaan gevoel het water weer uit.

Toen heeft het busje ons nog even in het centrum gedropt. Hier wat geluncht en winkeltjes bekeken, waardoor we de laatste shuttle naar boven van 13.30 hadden gemist er at voor ons dus niets anders op dan te gaan liften naar het hostel. We waren met 3 personen dus dan is het blijkbaar wat moeilijker, we hadden alledrie nog nooit gelift dus dit was wel echt een avontuur. Na een kwartier gelopen kwamen we bij een bar aan dus daar maar gevraagd wat nou de beste techniek is hiervoor. Toen kwam ons geluk, namelijk een man die daar geparkeerd stond kwam naar ons toe en vroeg waar we heen moesten. Hij ging dezelfde kant op en kon ons wel 400 meter voor het hostel afzetten. We werden gedropt bij Manu Bay, dit blijkt de langste golf ter wereld te hebben. Bij ons was er helaas geen golf te zien. (Later met de bus erlangs gereden en toen waren ze er wel degelijk). Eindelijk weer terug in het hostel en ik moet zeggen dat die surfles er wel in had gehakt dus ik ging snel wat eten en lekker vroeg naar bed.

Dag 8, Raglan:
In de ochtend wat korte facetime gesprekken gehad en hierna door naar het strandje want het was mooi weer, helaas sloeg het om en was het meer een heen en weer geren om de regen op het strand te mijden, hierna wat geluncht in het dorpje. Deze keer heb ik wel de laatste bus omhoog gepakt en heb ik de reest van de middag in de zon en schaduw gechillt met netflix , gewoon om ook even wat rust momentjes te pakken. Ik wilde nog wel een surfles doen maar had zo’n spierpijn in mijn armen. In de avond met wat nederlandse meiden een groente pizza gemaakt en daarna nog wat drankjes gedaan en spullen opnieuw ingepakt en gaan slapen.

Morgen stuur ik het verhaaltje van mijn dag vol avontuur.

Groetjes uit Raglan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Raglan

Simone

Ik ben Simone, Een reis enthousiast die veel van de wereld wil zien.

Actief sinds 18 Jan. 2018
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 6960

Voorgaande reizen:

18 Januari 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

18 Januari 2018 - 15 December 2018

New Zealand

Landen bezocht: