Dag 10 en 11: Rotorua. - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Simone Dekker - WaarBenJij.nu Dag 10 en 11: Rotorua. - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Simone Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 10 en 11: Rotorua.

Blijf op de hoogte en volg Simone

14 Februari 2018 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hi,

Zoals ik al bij de vorige blog vertelde ben ik ondertussen in Rotorua. Ik had van te voren besloten hier iets langer te blijven hangen, om echt een vakantie gevoel te krijgen. Rotorua staat bekend om zijn vulkanische grond met de daarbijbehorende geur. De geur van zwavel oftewel de niet zo lekkere geur wat vergelijkbaar is met rotte eieren. Zelfs in de slaapkamers is dit te ruiken. Ik moet zeggen dat je er best snel aan went alleen komt het toch af en toe in vlagen in sterker binnen.

Op 8 februari in de ochtend vroeg ontbeten en een aparte bus in om een tour door een van de grootste en mooiste thermal gebieden te gaan bekijken. Wai-o-Tapu Thermal Wonderland worden hier ook wel Sacred Water, oftewel heilig water genoemd. Zo werden ze vroeger door de Maori genoemd. Dit gebied bestaat uit verschillende geizers, hot springs en modderpoelen. Super mooi gebied met de juiste hoeveelheid toeristen waardoor je tenminste nog rustig door het park kon lopen. Blijft een indrukwekkend idee dat zoveel van Nieuw Zeeland nog bestaat uit vulkanisch gebied, waardoor de grond zo warm is dat deze warm water pools overal bestaan. Na een aantal uur en wat rondjes hebben gelopen rond de verschillende kleuren grond en wateren, weer in de bus terug naar hostel. In de avond nog naar een lokale donderdag avond foodmarkt geweest en wat te eten gehaald. Als laatste nog even met wat mensen uit onze bus en een andere bus drankjes gedaan bij Eat Street bij Osobar en daarna lekker gaan slapen.

9 februari ben ik vroeg op gegaan en uitgecheckt. Spullen in de bagage ruimte gelaten en een bus gepakt naar Hells Gate, een ander thermal gebied. Hier heb ik een spa dagje gehouden wat bestond uit een modderbad voor 20 minuten en daarna wat uurtjes gespendeerd in de warm water. Deze baden gingen van 30 tot de 40 graden. Van te voren geven ze nog even een korte veiligheidspraatje omdat deze badderen iets anders werken dan een normaal zwembad. Geen sieraden om en hoofd boven water houden vanwege bepaalde bacteriën die door de zwavel in het water zitten. Die modderpoel was ook een avontuur. Raar maar heerlijk gevoel te gelijkertijd. Nu regende het die dag ook nog is dus was helemaal lekker om buiten in dat warme water te zitten. Hierna gedoucht maar de geur blijft in de huid zitten voor komende dagen dus dat was niet echt top, maar gelukkig heeft niemand me erna geroken. Toen ik de bus terug had genomen ben ik naar het nieuwe hostel gegaan (crash palace) en hier een gratis bbq gedaan en met wat nieuwe mensen die ik afgelopen dagen heb leren kennen wat drankjes gedaan en daarna gaan slapen. Morgen weer door met de Stray bus naar de volgende bestemming.

Groetjes vanuit Rotorua.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

Simone

Ik ben Simone, Een reis enthousiast die veel van de wereld wil zien.

Actief sinds 18 Jan. 2018
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 6966

Voorgaande reizen:

18 Januari 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

18 Januari 2018 - 15 December 2018

New Zealand

Landen bezocht: